Omsorgssystemet Cura
Forvaltningen tog Cura i brug i 2017 som den første kommune i landet. Dengang var Cura nyudviklet, og siden har forvaltningen været tæt på udviklingen af nye funktioner og områder.
I dag har medarbejderne i Cura over 70 forskellige funktioner fordelt på 20 forskellige enhedstyper i forvaltningen. De varetager sundhed og behandling, pleje og omsorg, træning, forebyggelse, boligstyring for plejehjem, bosteder, midlertidige døgnophold og ældreboliger for de mere end 70.000 borgere, der har en journal i Cura.
Med Cura har medarbejderne et omsorgssystem med fokus på mobilitet, tværfagligt samarbejde og ensartet dokumentation. Fællessprog III (den fælleskommunale standard for registrering af data på sundhed, træning og forebyggelse) er fx en integreret del af Cura.
Omsorgssystemet Cura giver
- Overblik over borgere, opgaver og ansvarsområder - også på farten. Cura er udviklet til brug på både tablet, telefon og PC.
- Overblik over den tværgående indsats. I Cura er alle oplysninger om den enkelte borger samlet ét sted på tværs af indsatser og medarbejdere.
- Bedre genbrug af data. I Cura genbruges data på tværs af indsatser og medarbejdere. Medarbejderen kan derfor nøjes med at dokumentere oplysningerne ét sted.
- Ét sted, de kan tilgå nationale data fra fx Fælles Medicinkort (FMK), Sundhed.dk og Aftaleoverblikket.