Medarbejdernes smarte digitale hverdag

Sundheds- og omsorgsforvaltningen har gennem flere år proaktivt arbejdet med at udvikle digitale platforme med brug af mobile devices og tidssvarende it-systemer på de store opgaveområder.

Mange medarbejdere er vant til at benytte digitale værktøjer og anvender dem som en integreret del af deres hverdag. Udviklingen går stærkt og udvikling af nye digitale løsninger sker i tæt samarbejde med områdecentrene. 

Fokus er på at udvikle digitale løsninger, der øger effektiviteten, sikkerheden og kvaliteten af plejen af borgerne. 

Eksempler på digitale værktøjer til medarbejderne

  • Digitale nøgler – en elektronisk nøglebrik, som medarbejderne kan bruge, hvis borger ikke kan åbne døren.
  • eTavler bruges blandt andet på fællesmøder til at give medarbejderne et hurtigt fælles overblik over dagens opgaver og status hos borgerne.
  • Mobile devices (tablet og smartphone) anvendes af medarbejdere med adgang til pleje- og omsorgssystemet Cura.