Kvalitetsstandarder for borgere, der får støtte efter serviceloven

Københavns Kommunens serviceniveau på ældreområdet er politisk fastlagt. Det er beskrevet i kvalitetsstandarden ’Ældre i København’, der udkommer på hjemmesiden aeldre.kk.dk og i forkortet version i pjeceform.

Kvalitetsstandarderne er beskrevet på hjemmesiden 'Ældre i København'

'Ældre i København' er kommunens kvalitetsstandard. Den indeholder en samlet beskrivelse af alle forvaltningens indsatser og tilbud til ældre over 65 år. Det er for eksempel sygepleje, hjemmepleje, pleje- og ældreboliger, rehabiliteringsophold og ophold på palliativ afdeling. 

Kvalitetsstandarden indeholder desuden en beskrivelse af sundhedstilbud, der henvender sig til alle uanset alder - for eksempel tilbud om rygestop. Beskrivelserne suppleres af billeder, videoer og kortfunktioner.

'Ældre i København' indeholder også en række praktiske oplysninger for hver indsats eller tilbud: 

  • Hvordan man søger et tilbud eller en ydelse
  • Hvor i byen de forskellige typer af tilbud ligger
  • Muligheden for frit valg af leverandør ved alle relevante ydelser
  • Egenbetaling og takster
  • Lovgrundlag og klagevejledning
  • De politisk besluttede frister for sagsbehandling.

Hjemmesiden suppleres af en forkortet, fysisk udgave af hjemmesiden (pixiudgave). Den udkommer årligt i ca. 17.000 eksemplarer og distribueres via forvaltningens enheder, visitation og hjemmepleje, ældreklubber og foreninger samt biblioteker og borgerservice.

'Ældre i København' er kommunens kvalitetsstandard. Den indeholder en samlet beskrivelse af alle forvaltningens indsatser og tilbud til ældre over 65 år. Det er for eksempel sygepleje, hjemmepleje, pleje- og ældreboliger, rehabiliteringsophold og ophold på palliativ afdeling. 

Kvalitetsstandarden indeholder desuden en beskrivelse af sundhedstilbud, der henvender sig til alle uanset alder - for eksempel tilbud om rygestop. Beskrivelserne suppleres af billeder, videoer og kortfunktioner.

'Ældre i København' indeholder også en række praktiske oplysninger for hver indsats eller tilbud: 

  • Hvordan man søger et tilbud eller en ydelse
  • Hvor i byen de forskellige typer af tilbud ligger
  • Muligheden for frit valg af leverandør ved alle relevante ydelser
  • Egenbetaling og takster
  • Lovgrundlag og klagevejledning
  • De politisk besluttede frister for sagsbehandling.

Hjemmesiden suppleres af en forkortet, fysisk udgave af hjemmesiden (pixiudgave). Den udkommer årligt i ca. 17.000 eksemplarer og distribueres via forvaltningens enheder, visitation og hjemmepleje, ældreklubber og foreninger samt biblioteker og borgerservice.